13 בדצמ׳ 2012

כרטיסי הנסיעה של הרכבת הקלה

הלוגו של הרכבת הקלה בירושלים על כרטיסי הנסיעה.




תיאור הפריט
מאז הפעלתה בתשלום של הרכבת הקלה בירושלים, בסוף חודש נובמבר 2011, הונפקו לנוסעים כרטיסי קרטון מיוחדים על ידי מכונות לממכר כרטיסים שהוצבו בתחנות שלאורך מסלול הנסיעה. הכרטיסים הגולמיים הודפסו בצורה מהודרת, במספר גוונים של צבע כתום, וכללו באופן בולט את סמל חברת סיטיפס, המפעילה את הרכבת הקלה בירושלים. בחלקו העליון של הכרטיס, על הפס הכתום, נרשמו באותיות קטנות שתי הנחיות לנוסעים. ההנחיה הראשונה התייחסה לשמירת הכרטיס "שמור לביקורת עד לסיום הנסיעה" וההנחיה השנייה התייחסה אל אופן הכנסת הכרטיס אל מכשיר התיקוף שבתוך קרונות הרכבת "הכנס את הכרטיס בכיוון החץ". מכונת ההנפקה הוסיפה על גבי כרטיס הקרטון את סוג הנסיעה עבורה שילם הלקוח ואת תאריך הרכישה.     

 

במרכז צדו האחורי של הכרטיס שולב בצבע אדום סמל חברת סיטיפס. מכשיר התיקוף הדפיס על הכרטיס את השעה בה עלה הנוסע על הרכבת הקלה (הכרטיס מאפשר עלייה וירידה ללא הגבלה למשך שעה וחצי מתחילת הנסיעה הראשונה).

 

בסוף שנת 2012 הוכנסו לשימוש במכונות ההנפקה כרטיסים בעיצוב שונה. הכרטיס הודפס בצבע אדום, תוך הדגשת ההנחיות לנוסע. בתחתית צדו הקדמי של הכרטיס נרשמה באופן בולט ההנחיה "יש להעביר כרטיס זה במכשיר התיקוף עם הכניסה לרכבת" בתוספת שני חיצים גדולים המציגים את הכיוון הנכון להכנסת הכרטיס.  

 

סמל חברת סיטיפס הודפס בצבע שחור במרכז צדו האחורי של הכרטיס, ומתחתיו כתובת אתר האינטרנט של החברה(www.citypass.co.il). ההנחיה "שמור לביקורת עד לסיום הנסיעה" הועברה לצד האחורי ומופיעה בצבע לבן על גבי הפס האדום שבראש הכרטיס.

 

שני הכרטיסים נרכשו באותו היום בשתי מכונות שונות ברחבי ירושלים. ניתן להניח שהעיצוב הראשון ימשיך להימכר עד לגמר המלאי.  

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה