17 באפר׳ 2013

על מדרגות קולנוע מוגרבי

תמונה משפחתית לחג פורים מגלה פרטים נוספים ברקע הצילום.






תיאור הפריט
בשנת 1938, כחלק מחגיגות פורים, הצטלמו הילדים בתחפושת עם אימם על מדרגות קולנוע מוגרבי בתל אביב.

 



לצד הילדים מוצב שלט המפרסם את הסרט "פרנל" אשר עתיד היה להגיע "בקרוב" להקרנה בבית הקולנוע. הסרט עסק בביוגרפיה העשירה והשערורייתית של צ'ארלס סטיוארט פרנל, מדינאי אירי אשר פעל בפרלמנט הבריטי בסוף המאה ה-19 למען הענקת זכויות לתושבי אירלנד. פרנל הצליח לקדם את רעיון "שלטון הבית" של בני העם האירי, ונחשב לאחד ממבשרי העצמאות של אירלנד. הצלחתו המדינית של פרנל שימשה כמודל עבור בנימין זאב הרצל, אשר הצהיר בספרו "ספרי הימים": "אני אהיה פרנל של היהודים".

 

צ'ארלס סטיוארט פרנל התפרסם בסוף המאה ה-19 גם בזכות אורח חייו השערורייתי. הוא התאהב באישה נשואה בשם קיטי או'שיי, רעייתו של חבר פרלמנט ממפלגתו של פרנל. השניים גרו יחד ונולדו להם מספר ילדים, למרות שלא התגרשה מבעלה. הבעל הנבגד, שקיווה להרוויח פוליטית וכלכלית מן המצב, הבליג מספר שנים, אולם לבסוף תבע להתגרש והאשים את פרנל באופן רשמי בניאוף. השערורייה הייתה גדולה, ופרנל הודח ממפלגתו. הוא נשא לאישה את קיטי או'שיי לאחר גירושיה, אולם נפטר זמן קצר לאחר מכן.
בשנת 1937 הפיקה חברת "מטרו גולדוין מאיר" סרט ביוגרפי על חייו של פרנל בבימויו של ג'ון שטהל (John Stahl). את התפקיד הראשי שיחק קלרק גייבל (Clark Gable), מבכירי השחקנים של הוליווד באותם ימים, ואת תפקידה של קיטי או'שיי שיחקה הכוכבת מירנה לוי (Myrna Loy). על קיר בית הקולנוע פורטו שמות המעורבים בהכנת הסרט, כערובה לאיכות לה ניתן לצפות.
 

למרות הבמאי הטוב והשחקנים הכוכבים נכשל הסרט באופן גורף, והוא נחשב לאחד מחמישים הסרטים הגרועים ביותר שהופקו בהוליווד.


______________________________
תודה למר הדי אור על עזרתו בהכנת הידיעה

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה