29 בנוב׳ 2012

הטעות שתוקנה – ציון לשבח

הבעת הערכה לאנשי עיריית ראשון לציון על תיקון טעות באנדרטה לחללי העיר.





תיאור האתר
ביום 11 באפריל 2012 צילמתי את האנדרטה שהוקמה בראשון לציון לזכר חללי העיר. המדובר באנדרטה מרשימה המוצבת בשולי גן מטופח (ראה קישור). בחזית האנדרטה שולב הפסוק "ונתתי להם בביתי ובחומותי יד ושם", בצירוף מראה מקום המפנה אל המקור בספר ישעיהו, פרק נ"ו, פסוק ה'.

 

תוך כדי הביקור הבחנתי כי על האנדרטה נרשם בטעות ישעיהו כ"ו במקום ישעיהו נ"ו. אין זה המקרה היחיד בו נמצאו טעויות על אנדרטאות ושלטים ציבוריים, ולא קשה להבין כיצד התרחשה ההחלפה בין שתי האותיות "כ" ו-"נ" הדומות זו לזו, אבל טעויות מן הראוי לתקן.


 

ביום 15 באפריל בשעה 10:15 פניתי בדואר אלקטרוני אל דוברות עיריית ראשון לציון, תיארתי את הטעות בה הבחנתי, והוספתי: "אני יודע שהאנדרטה ניצבת במקומה שנים רבות, ואני משוכנע שאני לא הראשון המצביע על הטעות. האם יש אפשרות לתקן את הכיתוב השגוי?".  
אין זו הפעם הראשונה בה הצבעתי על טעויות דוגמת זו, ובהתבסס על ניסיון העבר לא תליתי תקוות רבות שהנושא אכן יזכה להתייחסות, קל וחומר שהוא גם יטופל. להפתעתי, כבר באותו יום, בשעה 16:49, קיבלתי תשובה בחתימת שרה אשר, מנהלת אגף מורשת ישראל ובית יד לבנים: "אכן, "טעות סופר". האות נ' הוחלפה באות כ' ולמיטב ידיעתי אתה הראשון להעיר/להאיר על כך. תודה! הנושא הועבר לטיפול ויתוקן בהקדם".

אמש, ביום 28 בנובמבר 2012, הזדמנתי שוב אל האתר בו מוצבת האנדרטה, ואכן, הטעות תוקנה.


 
לאור מהירות התגובה במשלוח המענה אני מניח כי גם התיקון עצמו בוצע לפני חודשים רבים. זו הזדמנות טובה לציין לשבח את פעולתם של אנשי עיריית ראשון לציון, שהתייחסו לנושא ברצינות ותיקנו את הטעות שעל האנדרטה.  

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה