19 בספט׳ 2010

שמים לנצח

הפסל המשלב מתכת ואבן משמש כאנדרטה לטייס אורי קולטון ז"ל שנהרג בתאונת אימונים.  




תיאור האתר
בקצה רחוב הדקל בעיר בת ים, בסמוך לגן הציבורי ששמו גן הי"א, ניצבת אנדרטה לזכרו של הטייס אורי קולטון. בשנת 1998 נהרג אורי בתאונת אימונים, כאשר המטוס אותו הטיס יחד עם הנווט אורי מנור ז"ל התרסק אל צלע הר עיבל הסמוך לעיר שכם.

 

האנדרטה, שנחנכה בחודש ספטמבר 2000, מוצבת על המדרכה שבחזית מרכז הפיס לאמנויות ומדעים, בקצה הרחוב המפריד בין שני בתי הספר בהם למד אורי ז"ל.   

 

האנדרטה מורכבת משילוב של מתכת ואבן. בצידה הימני התחתון מותקן שלט המסביר את מטרתה.

 

"שמים לנצח", אנדרטה לזכרו של הטייס אורי (אוריאל) קולטון ז"ל.

אורי נולד בארגנטינה ב-23.12.70 (כ"ה בכסליו תשל"א) ועלה לארץ בגיל שנה. למד בבי"ס היסודי ע"ש הרצל בבת ים, ובביה"ס התיכון ע"ש מלטון בת ים. סיים קורס טייס במגמת קרב ביולי 1991, ונהרג בעת מילוי תפקידו בהתרסקות מטוסו על צלע הר עיבל ב-1.3.1998 (ג' באדר תשנ"ח). יהי זכרו ברוך.

אנדרטה זו עוצבה ע"פ התכנון של תומר הלוי, תלמיד בכתה י"א בביה"ס אורט רמת יוסף – מגמת אדריכלות, בשנת הלימודים תש"ס (1999 – 2000).  

 

בחזית האנדרטה מוצב סלע קטן ועליו שיר שכתבה המשפחה לזכרו של אורי קולטון ז"ל (23.12.1970 – 1.3.98).

 

לרגע אחד –
האור מסנוור ומאיר הכל
הרעש מכאיב,
וכשהאור גווע והרעש דומם
נשאר רק הכאב שמזכיר... אורי.

  

הפעילות להקמת האנדרטה החלה בעקבות בקשת סוזן ואיזידור קולטון, הוריו של אורי. הנייה באום, מנהלת בית הספר רמת יוסף בבת ים, קידמה את הרעיון בסיוע עיריית בת ים, וכך הוחלט על קיום תחרות בין תלמידי המגמה לאדריכלות בבית הספר רמת יוסף. מבין 18 ההצעות שהועלו נבחר העיצוב של תומר הלוי.
האנדרטה מעוצבת בדמות כנף מטוס הנעוצה בתוך הסלע, ונועדה להזכיר את התאונה הנוראה בה קיפד אורי קולטון את חייו. היא מזכירה בצורתה דמות של מגן דוד. משולש האבן החומה שבסיסו בקרקע מחובר עם משולש המתכת המלוטשת (בדמות כנפי טיסה) הפונה לכיוון הרקיע .

 

מבט מקרוב על החיבור בין המתכת והאבן.

 

מבט נוסף על הכנף המבצבצת מתוך הסלע.

 

ועוד מבט על האנדרטה בשלמותה.

 
 

התמונות צולמו ביום 8 באוגוסט 2010.

 
מידע נוסף:


 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה