28 במרץ 2011

הגן של הברון אוסטינוב

גלויה מאוירת משלהי במאה התשע עשרה מציגה את מראה הגן של מלון דו פארק ביפו.






תיאור הפריט
במחצית שנות השמונים של המאה ה-19 התיישב הברון פלטו פון אוסטינוב בעיר יפו, והקים בית מלון באחד מאגפי הבית בו התגורר. המלון, שנקרא בשם "מלון פארק", שכן במרכז המושבה הגרמנית של יפו ונחשב לאחד מבתי המלון הטובים ביותר באיזור. גלויה שהודפסה בתחילת המאה ה-20 מציגה בפני הקהל הרחב את יתרונותיו של המלון. 



 
בחלקה העליון של הגלויה מופיע הנוף של העיר יפו, כפי שהוא נשקף במבט מערבה מגג המלון. הסביבה הקרובה מכוסה בעצי הפרדסים הירוקים, וברקע ניתן לראות את בתי העיר ואת גבעת יפו העתיקה.

 

הכתובת שבפינה הימנית העליונה מאפשרת לנו למקד את פרק הזמן שבו הודפסה הגלויה. מתחת לשמו של המלון Hotel du Park רשום שהמלון פועל גם בעיר ירושלים. מלון "דו פארק" פעל בירושלים תקופה קצרה בלבד בתחילת המאה ה-20, במבנה שהתפרסם לאחר מכן בשם מלון פאסט, סמוך לשער יפו.

בשורה הראשונה של הכתובת רשומה המילה Hall's. בתקופה זו הופעל המלון על ידי שניים מבניו של מוריץ האל, יהודי מומר שהפך למיסיונר, התיישב ביפו להפך לידידו הקרוב של הבארון פון אוסטינוב. מגדלנה, בתו של מוריץ האל, נישאה בשנת 1889 לאוסטינוב, וכאמור, שניים מבניו ניהלו את המלון של הבארון. 

 

עיקר פרסומו של המלון הושג בזכות הגן הנהדר שנטע הבארון בחצר המלון. במרכז הגלויה מופיע המלון כפי שהוא נראה מנקודת מבטו של האורח המטייל להנאתו בשבילי הגינה הירוקה. בראש המבנה, על ממעקה הגג, רשום שמו של המלון.

מתחת לתמונת המלון נרשם (ללא ספק בגאווה רבה) כי במלון התגוררו בחודש אוקטובר 1898 הוד מעלתם וילהלם השני קיסר גרמניה ורעייתו אוגוסטה ויקטוריה.

 

תמונה נוספת של שבילי הגן המוקפים במגוון של צמחים אקזוטיים.   

 

ובשולי ערוגות הצמחים שיבץ הבארון, שנודע כאספן עתיקות, מוצגים ארכיאולוגים דוגמת הכותרות המופיעות בתמונה.     

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה