19 במרץ 2011

גן השוטר

גן ציבורי המוקדש לזכר השוטר אברהם עיני שנפל בעת מילוי תפקידו.




תיאור האתר
במזרח העיר חולון, בקצה רחוב הרימון, נמצא "גן השוטר".  

 

רחוב הרימון הוא רחוב קצר ללא מוצא. אי התנועה הירוק שבקצה הרחוב מהווה המשך לגן שמעבר לרחוב.  

 

מימין לכניסה המזרחית של הגן, בקצה השביל המוביל אליו מרחוב גאולים, מוצב שלט הסבר.

 

"גן השוטר", לזכר רס"ר אברהם עיני ז"ל, שנפל בשעת מילוי תפקידו בחולון. ביום רביעי, י"ג בכסלו תשמ"ב, 9.12.1981.

 

בשעות אחר הצהרים של יום רביעי, 9 בדצמבר 1981, התקבלה במשטרה תלונה על קולות מריבה הנשמעים מדירה בקומה הרביעית ברחוב בן יהודה 14 בחולון. ניידת משטרה נשלחה לבדוק את האירוע, ורס"ר אברהם עיני עלה בשעה 17:15 במעלה המדרגות ונקש על דלת הדירה ממנה נשמעו הקולות. לפתע הושלך לעברו רימון רסס מתוך הדירה בתוספת צרור יריות ורס"ר עיני ז"ל נהרג במקום.
היורה, אשר התגרש מאשתו שמונה חודשים קודם לכן, הגיע אל דירת גרושתו על מנת לנסות ולשכנעה לחזור אליו. בעקבות הירי הראשון הוא התבצר בדירה תוך שהוא מאיים לפגוע בעצמו, בגרושתו ובשני ילדיו הקטנים שהיו בדירה. הוא הוסיף לירות בתת מקלע עוזי שהיה ברשותו ולהשליך רימוני רסס אל הרחוב, אשר גרמו לפציעתם של שלושה אזרחים עוברי אורח ושלושה שוטרים נוספים שהגיעו למקום.
לאחר שעות ארוכות של משא ומתן, במהלכן שיחרר המתבצר את ילדיו הקטנים מן הדירה, הצליח אברהם תורג'מן, מפקד מחוז תל אביב של המשטרה, לקבל את הסכמת היורה להכניסו לדירה כשהוא לבד וללא נשק. לאחר שניסה במשך כשעתיים לשכנע את היורה להסגיר את עצמו, התברר כי היורה נחוש בדעתו להתאבד ולרצוח את גרושתו. אברהם תורג'מן הצליח לחמוק מן הדירה תחת מטר יריות תוך שהוא מחלץ את גרושתו של היורה. אנשי היחידה ללוחמה בטרור פרצו אל הדירה וירו ברוצח למוות.
רס"ר אברהם עיני ז"ל הובא לקבורות בחלקה הצבאית של בית העלמין בחולון. הוא הותיר אחיו אישה וארבעה ילדים.


התמונות צולמו ביום 28 בינואר 2011.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה