סמלי השבטים על חזית בית כנסת בחולון.
תיאור האתר
במרכז העיר חולון, ברחוב פנחס לבון מספר 3, על חזית בית הכנסת "אהבה ואחווה", משובצים סמלי שנים עשר השבטים.
תיאור האתר
במרכז העיר חולון, ברחוב פנחס לבון מספר 3, על חזית בית הכנסת "אהבה ואחווה", משובצים סמלי שנים עשר השבטים.
חזית
בית הכנסת פונה לכיוון מערב, אל השביל היוצא מרחוב פנחס לבון.
ובכיוון
זה נמצא גם פתח הכניסה אל בית הכנסת.
משני
צדי פתח הכניסה מותקנים לוחות פסיפס עם סמלי השבטים.
בצדו
הימני (הדרומי) של הקיר משובצים שישה סמלים.
ראובן.
רְאוּבֵן בְּכֹרִי אַתָּה, כֹּחִי וְרֵאשִׁית אוֹנִי (בראשית מט ג).
רְאוּבֵן בְּכֹרִי אַתָּה, כֹּחִי וְרֵאשִׁית אוֹנִי (בראשית מט ג).
עץ
תמר מופיע כסמל שבט ראובן.
סמלי
שני השבטים הבאים, שמעון ולוי, משובצים תחת כותרת משותפת.
שִׁמְעוֹן וְלֵוִי, אַחִים כְּלֵי חָמָס, מְכֵרֹתֵיהֶם. בְּסֹדָם אַל תָּבֹא נַפְשִׁי, בִּקְהָלָם אַל תֵּחַד כְּבֹדִי: כִּי בְאַפָּם הָרְגוּ אִישׁ (בראשית מט ה-ו).
שִׁמְעוֹן וְלֵוִי, אַחִים כְּלֵי חָמָס, מְכֵרֹתֵיהֶם. בְּסֹדָם אַל תָּבֹא נַפְשִׁי, בִּקְהָלָם אַל תֵּחַד כְּבֹדִי: כִּי בְאַפָּם הָרְגוּ אִישׁ (בראשית מט ה-ו).
שמעון.
אַחִים כְּלֵי חָמָס, מְכֵרֹתֵיהֶם. בְּסֹדָם אַל תָּבֹא (בראשית מט ה-ו).
אַחִים כְּלֵי חָמָס, מְכֵרֹתֵיהֶם. בְּסֹדָם אַל תָּבֹא (בראשית מט ה-ו).
עיר
מבוצרת מופיעה בסמל שבט שמעון. סמל זה מקורו בפרשת כיבוש עירו של שכם בן חמור על
ידי שמעון ולוי, וזאת כנקמה על אונס אחותם דינה (בראשית לד).
לוי.
נַפְשִׁי, בִּקְהָלָם אַל תֵּחַד כְּבֹדִי: כִּי בְאַפָּם הָרְגוּ אִישׁ (בראשית מט ו).
נַפְשִׁי, בִּקְהָלָם אַל תֵּחַד כְּבֹדִי: כִּי בְאַפָּם הָרְגוּ אִישׁ (בראשית מט ו).
החושן
מופיע בסמל שבט לוי, כתזכורת לכוהן הגדול ולכוהנים שמקורם משבט לוי.
יהודה.
יְהוּדָה, אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ יָדְךָ בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ (בראשית מט ח).
יְהוּדָה, אַתָּה יוֹדוּךָ אַחֶיךָ יָדְךָ בְּעֹרֶף אֹיְבֶיךָ (בראשית מט ח).
אריה
מופיע בסמל שבט יהודה. סמל זה מקורו בברכת יעקב לבנו יהודה "גּוּר אַרְיֵה
יְהוּדָה מִטֶּרֶף בְּנִי עָלִיתָ כָּרַע רָבַץ כְּאַרְיֵה וּכְלָבִיא מִי
יְקִימֶנּוּ" (בראשית מט ט).
זבולון.
זְבוּלֻן לְחוֹף יַמִּים יִשְׁכֹּן וְהוּא לְחוֹף אֳנִיֹּת וְיַרְכָתוֹ עַל צִידֹן (בראשית מט יג).
זְבוּלֻן לְחוֹף יַמִּים יִשְׁכֹּן וְהוּא לְחוֹף אֳנִיֹּת וְיַרְכָתוֹ עַל צִידֹן (בראשית מט יג).
אנייה
מופיעה בסמל שבט זבולון. סמל זה מקורו בברכת יעקב לבנו זבולון "וְהוּא לְחוֹף
אֳנִיֹּת" (בראשית מט יג).
יששכר.
יִשָּׂשכָר חֲמֹר גָּרֶם רֹבֵץ בֵּין הַמִּשְׁפְּתָיִם (בראשית מט יד).
יִשָּׂשכָר חֲמֹר גָּרֶם רֹבֵץ בֵּין הַמִּשְׁפְּתָיִם (בראשית מט יד).
חמור
מופיע בסמל שבט יששכר. סמל זה מקורו בברכת יעקב לבנו יששכר "יִשָּׂשכָר חֲמֹר
גָּרֶם" (בראשית מט יד).
בצדו
השמאלי (הצפוני) של הקיר משובצים שישה סמלים נוספים.
דן.
דָּן יָדִין עַמּוֹ כְּאַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל (בראשית מט טז).
דָּן יָדִין עַמּוֹ כְּאַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל (בראשית מט טז).
נחש
מופיע בסמל שבט דן. סמל זה מקורו בברכת יעקב לבנו דן "יְהִי דָן נָחָשׁ עֲלֵי
דֶרֶךְ, שְׁפִיפֹן עֲלֵי אֹרַח" (בראשית מט יז).
גד.
גָּד גְּדוּד יְגוּדֶנּוּ וְהוּא יָגֻד עָקֵב (בראשית מט יט).
גָּד גְּדוּד יְגוּדֶנּוּ וְהוּא יָגֻד עָקֵב (בראשית מט יט).
אוהל
מופיע בסמל שבט גד. סמל זה, המייצג מחנה צבאי, מקורו בברכת יעקב לבנו גד "גָּד
גְּדוּד יְגוּדֶנּוּ" (בראשית מט יט).
אשר.
מֵאָשֵׁר שְׁמֵנָה לַחְמוֹ וְהוּא יִתֵּן מַעֲדַנֵּי מֶלֶךְ (בראשית מט כ).
מֵאָשֵׁר שְׁמֵנָה לַחְמוֹ וְהוּא יִתֵּן מַעֲדַנֵּי מֶלֶךְ (בראשית מט כ).
עץ
זית מופיע בסמל שבט אשר. עץ הזית, ממנו מפיקים שמן, מקורו בברכת משה לשבט אשר
"וְטֹבֵל בַּשֶּׁמֶן רַגְלוֹ" (דברים לג כד).
נפתלי.
נַפְתָּלִי אַיָּלָה שְׁלֻחָה הַנֹּתֵן אִמְרֵי שָׁפֶר (בראשית מט כא).
נַפְתָּלִי אַיָּלָה שְׁלֻחָה הַנֹּתֵן אִמְרֵי שָׁפֶר (בראשית מט כא).
איילה
מופיעה בסמל שבט נפתלי. סמל זה מקורו בברכת יעקב לבנו נפתלי "נַפְתָּלִי
אַיָּלָה שְׁלֻחָה" (בראשית מט כא).
יוסף.
יוֹסֵף בֵּן פֹּרָת עֲלֵי עָיִן בָּנוֹת צָעֲדָה עֲלֵי שׁוּר (בראשית מט כב).
יוֹסֵף בֵּן פֹּרָת עֲלֵי עָיִן בָּנוֹת צָעֲדָה עֲלֵי שׁוּר (בראשית מט כב).
כבשה
מופיעה בסמל שבט נפתלי. סמל זה מקורו בברכת יעקב לבנו יוסף "מִשָּׁם רֹעֶה
אֶבֶן יִשְׂרָאֵל" (בראשית מט כד).
בנימין.
בִּנְיָמִין זְאֵב יִטְרָף, בַּבֹּקֶר יֹאכַל עַד; וְלָעֶרֶב, יְחַלֵּק שָׁלָל (בראשית מט כז).
בִּנְיָמִין זְאֵב יִטְרָף, בַּבֹּקֶר יֹאכַל עַד; וְלָעֶרֶב, יְחַלֵּק שָׁלָל (בראשית מט כז).
זאב
מופיע בסמל שבט בנימין. סמל זה מקורו בברכת יעקב לבנו בנימין "בִּנְיָמִין
זְאֵב יִטְרָף" (בראשית מט כז).
התמונות צולמו ביום 6 במרץ 2013.
מי האמן או האמנית שעשו פסיפסים אלה?
השבמחק