2 בינו׳ 2015

מלון גילגל

מלון גילגל מייצג את אמונתם של בעלי המקום היהודים המשיחיים.






תיאור האתר
במרכז העיר תל אביב, ברחוב נס ציונה מספר 7, ממוקם בית מלון מיוחד, המקדם את אמונתם של בעלי המקום.    

 

מלון גילגל, המכיל 50 חדרים, נפתח בשנת 2008.   

 

בעלי המלון, בני הזוג יעקב ואלישבע דמקני, הם יהודים משיחיים הפעילים מאוד בקידום אמונתם. בחזית המלון מוצבים שני פסלים המייצגים היבטים שונים של אמונה זו (ראה פרטים בקישור זה, ובקישור זה).    

 

על הקיר התוחם את מרפסת המלון בצידה המערבי חקוק פסוק המציג את מקור השם "גילגל".

 

וַיֹּאמֶר ה' אֶל יְהוֹשֻׁעַ הַיּוֹם גַּלּוֹתִי אֶת חֶרְפַּת מִצְרַיִם מֵעֲלֵיכֶם וַיִּקְרָא שֵׁם הַמָּקוֹם הַהוּא גִּלְגָּל עַד הַיּוֹם הַזֶּה. (יהושע, פרק ה', פסוק ט').
גילגל הוא המקום בו אסף יהושע את עם ישראל לפני תחילת המסע לכיבוש הארץ המובטחת. שם מלו בני ישראל את עצמם ואת בניהם לאחר המסע הארוך במדבר, ושם חגגו לראשונה את חג הפסח על אדמת ארץ ישראל. המאמינים במשיחיותו של ישוע רואים במסופר על יהושע אלגוריה לפעולותיו העתידיות של ישוע, העתיד גם הוא לקבץ את בני ישראל ולהובילם לארץ המובטחת על פי אמונתם.
בעלי המלון פונים אל קהל המבקרים בישראל ומבקשים להיות עבורם מקום השהייה הראשון בישראל, זה שממנו יצאו ויחוו את נפלאות ארץ הקודש.

 

מסר נוסף מופיע על אדנית העץ התוחמת את צידה המערבי של המדרכה שבחזית המלון.

 

המשפט הפותח פונה אל העוברים והשבים ומבשר להם כי: "היום, ברגע זה ממש, אלוהים חושב עליך".

 

בהמשך מצוטט הפסוק "אַל תִּזְכְּרוּ רִאשֹׁנוֹת וְקַדְמֹנִיּוֹת אַל תִּתְבֹּנָנוּ. הִנְנִי עֹשֶׂה חֲדָשָׁה עַתָּה תִצְמָח הֲלוֹא תֵּדָעוּהָ" (ישעיהו, פרק מ"ג, פסוקים י"ח – י"ט). פסוק זה מתפרש על ידי המאמינים במשיחיותו של ישוע כהצהרה על חתימת הברית החדשה בין אלוהים ועם ישראל.



 

התמונות צולמו ביום 15 בדצמבר 2014.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה